Diagnostický a terapeutický kurz pro lékaře (dětský věk)
Od roku 2010 probíhá v RL-CORPUS s.r.o. vzdělávání lékařů. Diagnostické kurzy jsou určeny lékařům se specializací v oborech pediatrie, dětská neurologie, neonatologie, rehabilitace a fyzikální lékařství. Nabízejí efektivní a přesné vyšetření aktuálního stádia motorického vývoje dítěte.
Diagnostický postup zahrnuje:
- vyhodnocení spontánní hybnosti dítěte
- provedení a vyhodnocení polohových reakcí
- provedení a vyhodnocení primitivních reflexů.
Na základě výsledků vyšetření může lékař stanovit odchylky motorického vývoje, vyjádřit se k prognóze a indikovat fyzioterapii. Výuka je vedena týmem RL-CORPUS s.r.o. ve spolupráci s lékaři Mezinárodní Vojtovy společnosti, kteří se pravidelně aktivně účastní. Tyto diagnostické kurzy jsou ohodnoceny kredity v rámci kreditního systému České lékařské komory. V roce 2014 byl poprvé otevřen diagnostický a terapeutický kurz pro lékaře zaměřený na dospělé pacienty. Kurzy pro lékaře jsou akreditované ČLK.
Část A – 4 dny (32 hodin)
Obsah:
- ontogeneze motoriky dítěte
- kineziologická analýza hybnosti dítěte (kvantita, odchylky, hlavní problém)
- terapie dle Vojty – představení RO, RP, základy terapie
- základy vyšetření polohových testů a reflexů – přehled
- indikace a kontraindikace Vojtovy metody
- základy vedení terapie dítěte dle Vojty
- praktická cvičení
Cíl: Zvládnout pohled na dítě, stanovit vývojový věk (kvantitu), orientovat se v kvalitě vývoje, rozpoznat hlavní motorický problém dítěte. Získat základy diagnostiky a vedení motorické terapie.
Část B – 4 dny (32 hodin)
Obsah:
- ontogeneze – opakování
- diagnostika – polohové testy, primitivní reflexologie
- určení diagnózy CKP 1.–4. stupně, funkční diagnóza
- praktická cvičení vyšetřovacího systému
- terapie – opakování a rozšíření principů, praktické ukázky a cvičení
Cíl: Zvládnutí diagnostického systému z teorie do praxe, stanovení stupně CKP s určením hlavního problému dítěte a návrh terapie.
Část C – 4 dny (32 hodin)
Obsah:
- speciální kapitoly související s terapií dítěte dle Vojty (porodní trauma, ortopedie u CP apod.)
- ukázka svalové analýzy terapie dle Vojty
- terapie – vedení terapie, frekvence, dávkování, rychlost vývoje, retardační kvocient
- psychika dítěte v terapii dle Vojty
- opakování ontogeneze, osobnost Václava Vojty
Cíl: Rozlišit závažnější problém dítěte ve vztahu k diagnóze, vést terapii dle Vojty, tvořit prognostické úvahy, indikovat motorickou terapii ve vztahu k psychice dítěte.
Část D – 3 dny (24 hodin)
Obsah:
- další speciální kapitoly ve Vojtově terapii
- únikové mechanismy pacienta v terapii
- komunikace s dětským pacientem
- prognostické úvahy ve vztahu k diagnóze
- princip terapie dle Vojty
Cíl: Ucelit pohled na dítě, stanovit diagnózu a hlavní problém, navrhnout terapii a prognózu.
Regionální semináře: Semináře pro lékaře je možné zorganizovat i ve vašem regionu.
V případě zájmu je možné se domluvit na prezentaci programu ve vašem regionu (max. 3 hod.) , který zajistí výukový tým RL-CORPUS s.r.o. Téma semináře je potřeba stanovit předem po domluvě s výukovým terapeutem RL-CORPUS s.r.o.· Konkrétní informace telefonicky nebo e-mailem.